زوج و فرد هفتگی  یا زوج و فرد تاریخی

از وظایف شهرداری‌ها رعایت بهداشت محیط و زیباسازی شهرها برای رفاه حال شهروندان است مخصوصاً در کلان‌شهرها ازجمله اصفهان

زوج و فرد هفتگی  یا زوج و فرد تاریخی

اصفهان امروز - بهبود رضایی رحیمی

از وظایف شهرداری‌ها رعایت بهداشت محیط و زیباسازی شهرها برای رفاه حال شهروندان است مخصوصاً در کلان‌شهرها ازجمله اصفهان همه وظایف به‌ویژه بهداشت محیط و پاکیزگی شهری از اولویت‌های الزام‌آوری است که در رأس وظایف مسئولان شهری جای دارد .مدیران شهری در کلان‌شهر اصفهان همواره در تمامی زمینه‌ها ساعی و کوشا بوده و هستند و در معرفی این شهر بسیار موفق بوده‌اند.اما مدتی است مسئله جمع‌آوری زباله‌های شهری اذهان عمومی را تحت تأثیر خود قرار داده است. مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته به‌صورت زوج و فرد ایام هرماه (تاریخ)به جمع‌آوری زباله‌های مناطق و محلات می‌پرداخت.
این امر در رعایت بهداشت محیط و تمیزی محیط شهری بسیار ارزشمند بود می‌توان گفت کمتر در خانه‌ها زباله‌ای انباشته می‌شد و موجب تکدر خاطر شهروندان می‌گشت.در تابستان سال جاری(۱۴۰۱) در طرح جدید جمع‌آوری زباله‌های شهری به زوج و فرد روزهای هفته تغییر یافت با این برنامه عملاً در هرماه چهار روز کمتر به جمع‌آوری و پاک‌سازی زباله‌ها پرداخته می‌شود و در سرجمع سال نزدیک به دو ماه می‌شود. باید دید در اجرای این طرح و کاهش روزهای جمع‌آوری زباله‌ها مسئولان شهرداری این بودجه را به کجا اختصاص داده‌اند و آیا در جای دیگر و با برنامه‌ای دیگر به زیباسازی و تمیزکاری محیط شهری پرداخته است یا نه.
هرچند باید اذعان نمود که در حقیقت مسئولین شهری اصفهان در دهه گذشته نسبت به زیبایی و پاکیزگی محیط شهری تلاش فراوان و قابل‌تحسینی داشته است انتظار می‌رود با کاهش ایام کاری این طرح همچنان گذشته این روند به‌خوبی ادامه داشته باشد.

ارسال نظر